29 Temmuz 2012 Pazar

İngilizler Yapmış Peki ya Biz?

 Uzun zamandır blogda bir şeyler yazamıyorum. Her ne kadar oturup, uzun uzadıya, kendi tarzımla bir şeyler yazıp anlatmak istesem de olmuyor. Beklediğim o ilham, o yazma isteği, o edebi şehvet bir türlü gelmiyor demek isterdim ama aslında çok tembelim lan ben, üşeniyorum yazmaya. Yoksa varya ooo o.
 Neyse dün akşam dayımlarla oturup olimpiyat açılış törenini izlemeye başladık. Olimpiyat halkaları görünüp "Audi bunlara sponsor olmuş herhalde." yorumları yapılmaya başlanınca aldım çerezimi geçtim odama. Gece 3'e kadar gözümü kırpmadan izledim töreni. Vesselam adamlar yapmış abi. Hakikatten helal olsun. İngiliz tarihini geçmişten günümüze Mick Jagger'dan Harry Potter'a, Big Beng Saat Kulesinden Mini Cooper'ına ondan da Liverpool'un köylerine kadar meşhur olan neyi var neyi yok hepsini gözümüze soka soka kusursuzca sergilediler. Bu arada adamların köyü meşhur abi ya. Köy lan, bildiğin köy. Biliyorum yani ne olduğunu öyle matah bir şey değil, aynısından bizde de var tezek kokuyor. Pazarlama işte abi. Neyse niyetim adamlara bok atmak değil zaten on numara bir tören düzenlediler. E boruda değil tabi sadece açılış töreni için 10.000 gönüllünün katıldığı, 27 milyon sterlinin harcandığı açıklandı.
 Geçişler sırasındaki müzik seçimlerini de kim yapmışsa ayrıca helal olsun. Pink Floyd, Beatles, Led Zeppelin, Radiohead, The Kinks, Queen ve daha birçok müzik tarihi efsanesi bir araya kusursuzca getirilmiş. Dinlerken oo bu da mı varmış, vay anasını bunu da mı koymuşlar, hıı bu olmadan olmazı zaten diye diye yazıda müziklere de yer vermeye karar verdim. Sırf bu yüzden 12 dersin notunu tek defterde tutan, o defteri de yarısına kadar anca doldurabilen ben dün olimpiyatları not alarak izledim. He bu arada bütün o protokole, Kraliçe Elizabeth'e karşı bangır bangır Fuck Buttons çalınması da ayrıca bir yazı konusudur.
 Gelelim eksiklere. Biliyorum başta kusursuz bir törendi dediğim için bu girişim size "Ne saçmalıyo la şimi bu?" dedirtmiş olabilir. Ama bu eksikler törenle ilgili değilde daha çok olimpiyat sistemiyle ilgili. Abi sade bu sene 368 ülke katılmış olimpiyatlara. Geçiş sırasında TRT spikeri abimiz anlattıkça şoka giriyordum hayatımda adını ilk defa duyduğum ne kadar çok ülke varmış diye. Aruba, Belize, Dijibouti, Lesotho, Tuvalu bunlardan sadece bazıları. Bu ülkelerin olimpiyatlara katılmasında elbetteki bir sıkıntı yok ama toplam katılımcı sporcu sayısı olarak 10'u bulamamışsın be güzel abicim ne işin var olimpiyatlarda. Anlayacağınız ipini koparan, yol parasını denkleştiren kapmış bayrağını, giymiş formasını gelmiş. Sizin için üşenmedim araştırdım mesela Zimbabwe olimpiyatlara sadece 7 sporcuyla katılmış. Kurbanda danaya mı gireceğiz lan, 7 kişi ne? Onu da geçtim Makedonya 4 kişiyle katılmış, okey oynayacaklar herhalde. 
 Malumunuz bizde 2020 olimpiyatlarına ciddi ciddi adayız. Dün açılış törenini izlerken "Biz bunu nasıl yapardık la acaba?" diye de düşünmedim değil. Mesela adamların töreni sırasında Arctic Monkeys, Dizzee Rascal, efsane grup Beatles'ın üyesi Paul Mc Cartney gibi birçok önemli isim sahne aldı. Ama bizim elimizde bi Serdar Ortaçımız var. Hem onun 2020 yaz programı çoktan dolmuştur. Belediyelerin üzüm festivalleri, Kıbrıs'ta ki otel açılışları derken olimpiyatlara sıra gelmez.
 Törende dikkat çeken en önemli noktalardan biride olimpiyat ateşinin yakılmasıydı. Herkes David Beckham'ın ateşi yakmasını beklerken o sadece Thames Nehri üzerinden botla gelerek ateşi devretti. Ateşi Beckham'ın yakmasını bekleyen herkesi taklaya getiren organizasyonun yönetmeni Danny Boyle Britanya'nın geleceğini temsilen 7 tane genç sporcuya ateşi yaktırdı. Bizde olsa 23 Nisan'da bile koltuğunu ürkerek çocuklara bırakan yetkililer böyle prestijli bir işi asla başkasına bırakmazlardı. Çıkar başbakan yakarı herhalde yada bir belediye başkanı, kaymakam falan muhtara kadar yolu var  illa birini bulurlardı. E desek bir sporcumuz ateşi yaksın. O zamanda Galatasaraylılar diyecek bizim UEFA kupamız var bizim sporcumuz yaksın, Fenerbahçeliler diyecek Aziz başkan yaksın, Sadri Şener zaten olimpiyat altının peşinde işler hepten sarpa sarardı. Oylama yapsak, halk seçse hangi sporcunun ateşi yakacağını açık ara Sabri çıkar. E onunda eline ateş verilmez zaten.
 Velhasılı dün İngilizler muhteşem bir tören düzenleyerek 2008'de Çin'de ağzı açık kalanlara, buraya kadar daha fazlası olmaz diyenlere unutulmaz bir cevap verdi. Kim bilir belki bir gün biz daha iyisini yaparız, daha çok çalışarak...

1 yorum:

  1. Gercekten cok guzel bi yazi olmus bi cirpida okudum ve yazinin sonunun geldigini gorunce uzuldum bu sekilde bes sayfa daha anlatsan yine bi cirpida okurdum.
    Bu guzel yazilarinin devamını bekliyorum.

    YanıtlaSil